Rose Anyango Omolo-Ongati

Rose (PhD (Maseno); MMus (Kenyatta), BA (Pretoria) is Associate Professor of Music and head of the Department of Music and Theatre Studies at Maseno University in Kenya. She has presented papers at Research Commission and the ISME World conferences since joining ISME in 2003. She has taught undergraduate and postgraduate courses in musicology, performance, music education and ethnomusicology for over 20 years. Her research focuses on, recontextualisation of indigenous music for contemporary classroom practices. She has published 18 articles in referred journals. She is an editor of the IJME Research, Problems in Music Pedagogy (Lavia), African Musicology. She is the president of African Musicology On-line, immediate former Vice President of PASMAE. Member: Kenya Association of Musical Arts Education (KAMAE) and Executive committee member -African Musics Study Group, an affiliate of International Council for Traditional Music (ICTM); International steering committee member of International Symposium on Assessment in Music Education (ISAME 5).

rte d
une formation d
interprète et de pédagogue acquise tant en Europe, qu
au Canada et aux
É.U., Noémie L. Robidas a complété un doctorat (PhD) en éduc
ation musicale à l
Université
Laval en 2010 portant sur l
intégration de l
improvisation dans l
enseignement instrumental. Tout
en poursuivant des activités professionnelles d
interprète, elle enseigne le violon durant plus de
15 ans et agit à titre de conseillère pédagogique à l
École des jeunes de l
Université de Montréal.
Elle est signataire des programmes de violon de l
École préparatoire de l
Université Laval et de l
École des jeunes de l
Université de Montréal. Proposant une approche pédagogique novat
rice,
Mme Robidas est souvent sollicitée comme formatrice et co
nférencière au Québec et en Europe.
Professeure invitée responsable du séminaire de maitrise et
doctorat de didactique instrumentale à
l
Université de Montréal de 2009 à 2011, elle est ensuite nommée d
irectrice du Centre de
Formation Supérieur de Danse et de Musique (Cefedem) de Lorr
aine, puis directrice du Dé
partement du spectacle vivant de l
Institut supérieur des Arts de Toulouse, poste qu
elle occupe
actuellement. Professeur associé à l
Université Laval (Canada), elle poursuit parallèlement des
activités de recherche autour de la créativité dans l
enseignement instrumental et de la formation
des futurs enseignants spécialisés en musique.